Rasy i Grupy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Rasy i Grupy

Pisanie by Florencja on Wto Mar 29, 2016 4:41 pm



Ostatnio zmieniony przez Firenze dnia Czw Kwi 07, 2016 2:29 am, w całości zmieniany 7 razy
avatar
Florencja

Wiek postaci : 0
Liczba postów : 47
Join date : 13/03/2016

Powrót do góry Go down

Re: Rasy i Grupy

Pisanie by Florencja on Czw Mar 31, 2016 4:18 pm


Ludzie



Opis

Ludzie istnieją odkąd pamięć sięga. Ale na pewno nie byli przed dinozaurami. Ani one po nich. Ludzie to interesujący gatunek, który przez stulecia, zdobywa doświadczenia i rozwija swoją technologię. Niestety, często kosztem natury. Ścinanie drzew - stawianie fabryk. Niektórzy potrafią prześcigać się w tworzeniu unikatowych urządzeń czy transportów.

Umiejetnosci

Kreatywne, muzyczne, waleczne, edukacyjne, parapsychologiczne, łowieckie, wędkarskie, sportowe, informatyczne i wiele wiele innych. Ludzie są na tyle rozwiniętą rasą, że każdy może w swojej dziedzinie być obeznany więcej lub mniej.

Slabosci

Mogą przejawiać się fizyczne lub psychiczne. Wszystko zależy od wychowania, narodzin i otoczenia. Pod słabości fizyczne podchodzić może mała sprawność w ruchu, wrażliwość na wszelkiego rodzaju ból, łamliwość kości lub urazy. Również choroby osłabiają organizm i przyczyniają się do zmniejszenia ochrony fizycznej i psychicznej.
Pod psychiczne słabości może podchodzić podatność na manipulację od innej osoby, nieśmiałość, zaburzenia umysłowe, choroby, depresje i inne.

Nadprzyrodzone

Nie można powiedzieć, że ludzie nie posiadają mocy nadprzyrodzonych. Medytacje, rozwój duchowy i odblokowanie drugiej połowy mózgu, przyczynia się do rozwoju tak zwanego szóstego zmysłu. Zdarzają się osoby, urodzone z darem.
Najczęściej spotykane ludzkie zdolności:
  • Czytanie w myślach.
  • Telekineza.
  • Jasnowidzenie.
  • Medium - Rozmowa z duchami i ich widzenie.
  • Słyszenie głosów. (Często tych zza grobu).
  • Lewitacja. Bardzo rzadko spotykana.



UWAGA!!!


Każdy by pewnie chciał, aby jego postać ludzka posiadała jakiś dar. Niestety nie możemy pozwolić, by takie postacie przeważały nad pozostałymi. Dlatego też wprowadza się ograniczenie: na 14 zwyczajnych przypada 1 uzdolniony
Żeby się nam cuda-ludzie nie zgubili w grupie, poniżej zamieszczona zostaje ich lista.

PAMIĘTAJ!
Przy tworzeniu karty postaci, zdolność dla swojej postaci wybrać możesz tyko z powyższej listy!


Uzdolnieni

  • Louisa Salerno (telekineza)


Uzdolnionych: 1/14 ludzi | Ogólnie ludzi nieuzdolnionych: 6
Brak miejsc dla uzdolnionych



Ostatnio zmieniony przez Firenze dnia Czw Mar 31, 2016 8:28 pm, w całości zmieniany 1 raz
avatar
Florencja

Wiek postaci : 0
Liczba postów : 47
Join date : 13/03/2016

Powrót do góry Go down

Re: Rasy i Grupy

Pisanie by Florencja on Czw Mar 31, 2016 4:20 pm


Wampiry



Opis

W większości uważane są za legendy. Istnieją zaś źródła, które w pewnym stopniu potwierdziłyby istnienie krwiopijców w naszym świecie. Historyczne biografie niektórych postaci mogą nam to potwierdzić. Wampiry są istotami umarłymi, które żyją wśród żywych. Żywią się tylko i wyłącznie krwią, ludzką lub zwierzęcą. Pojawiły się prawdopodobnie w średniowieczu, później czy nawet wcześniej. Każde źródła podają swoje wersje. Bardziej zgodna jest informacja występujących wampirów w średniowieczu, czy nawet w czasach wiktoriańskich. Wampiry charakteryzują się bladą skórą, jaką ujrzeć można u osób zmarłych. Długimi kłami oraz paznokciami. Istoty te aktywniejsze są zawsze w nocy. Za dnia odpoczywają w swoich trumnach, w miejscach gdzie postanowiły zamieszkać. Nie często się takim miejscem zdarzają cmentarze. Wampiry w większości zamieszkują opuszczone domy, wille, zamki i inne posiadłości, sklepy czy budynki. Istoty te są szczególnie samotnikami, a większość z nich jest pochodzenia arystokratycznego, hrabskiego lub szlachetnego. Nie są nieśmiertelne, bowiem są sposoby na ich zabicie raz na zawsze. Ubierają się dość często w stylu swoich przodków. W współczesnym świecie, starają się jednak upodobnić do ludzi. Pozostałe cechy ich wyróżniające wśród żywych to długowieczność oraz nadprzyrodzone zdolności. Ich średnia wieku, sięga około 1000 lat.

Umiejetnosci

Mogą posiąść takie same jak ludzie. Zwłaszcza, że część ludzi mogła zostać przemieniona w wampira. Ich umiejętności wyostrzają się, a wykonanie ich idzie im znacznie sprawniej.


Plusy bycia wampirem
  • Wyostrzone zmysły (węch, wzrok, smak, słuch, dotyk)
  • Zwiększona sprawność fizyczna i zwinność.
  • Widzenie w ciemnościach.
  • Nabycie zdolności wrodzonej od stwórcy.
  • Regeneracja ran ciętych, okaleczeń itp.. Głębsze rany, wymagają wypicia sporej ilości krwi i długiego snu (nawet kilkudniowego) w swojej trumnie.


Minusy bycia wampirem
  • Wrażliwość na słońce (może spalić i zabić).
  • Wstręt do czosnku (sam jego zapach odtrąca i powoduje dekoncentrację, zjedzony powoduje silne mdłości i wymioty).
  • Wrażliwość na wodę święconą (w jakiejkolwiek postaci, wampiry utożsamiane są z demonami).
  • Zabić wampira można przez wbicie osikowego kołka w serce i ścięcie głowy. Ciało najlepiej spalić.
  • Długowieczność. Częsta zmiana miejsca zamieszkania i swojej tożsamości. Dla niektórych może być męczące.


Nadprzyrodzone

Niektóre z wampirów mogą posiąść dodatkową "moc", które w większości są im przypisywane przez wiele źródeł. Dziedziczona jest ona TYLKO od stwórcy.
  • Czytanie w myślach.
  • Telekineza.
  • Hipnoza.
  • Teleportacja.
  • Transformacja w wybrane zwierzę.
  • Niewidzialność.
  • Lewitacja.
  • Manipulacja.


Stwórca

Stwórcą jest wampir, który dokonał przemiany na człowieku, robiąc z niego swojego sługę, niewolnika, sprzymierzeńca, kochanka, jak mu się tam podobało. Często dzieje się to wbrew czyjejś woli. Czasami z dobroci serca, przemienia człowieka, ratując go ze śmiertelnej choroby, po wypadku czy też zabierając go z łoża śmierci, dając długowieczne życie.
By stać się wampirem, trzeba wypić jego krew.
By móc przemieniać ludzi, nasz przemieniony wampir musi pierw nabrać doświadczenia i przywyknąć do nowego życia. Proces trwa około roku.

Dzieci nocy

Wampiry przemienione przez swojego stwórcę. Dziedziczą od niego umiejętności, czasami też i nadprzyrodzoną zdolność, jeżeli sam takową posiadał.


UWAGA!!!


PAMIĘTAJ!
Przy tworzeniu karty postaci, zdolność dla swojej postaci wybrać możesz tyko z powyższej listy!



Dodatkowe informacje


Jeżeli chcesz większą lekturę na temat tej rasy, rozwiń spoiler.

Spoiler:

Przemiana w wampira - proces

Przemiana człowieka w wampira daje spore plusy ale także i minusy. Plusami są wspomniane wcześniej wyostrzone zmysły (można usłyszeć nawet swoje bicie serca). Wieść długowieczne życie. Nie przejmować się problemami i tak dalej. Jednak ciągnie to za sobą wiele minusów. Słońce, które lubili podziwiać, choćby jak wschodziło i zachodziło, staje się ich wrogiem. Unikają również wody święconej oraz innych rzeczy, na które prawdziwy wampir jest "uczulony". Dodatkowo zahamowany jest rozwój. Jeśli przemienione zostanie dziecko, to w postaci wampira zachowuje swój obecny wzrost. W jakim wieku człowiek zostanie przemieniony w takim jego wzrost jest zahamowany i nie rośnie. Zmiany również następują zewnętrznie. Poprawiają się rysy na twarzy, co świadczy o tym, że osoba o drobinę staje się młodsza. Są istoty ludzkie, które mogą tej przemiany nie przeżyć. A w większości są to ludzie słabi oraz niemowlęta. W pierwsze dni przemiany, najlepiej jakby wampir, który uczynił człowieka swoim "dzieckiem nocy", był przy nim i mu pomagał oraz "wychowywał", czyli uczył go nocnego trybu życia, aby nie stał się bestią lub kimś w rodzaju zagubionego wampira. Ładnie opisany proces przemiany został przedstawiony w powieści Anne Rice Wywiad z wampirem, cytując fragmenty:

Nigdy się nie wysysa krwi ofiary aż do jej śmierci, ale opiekuje się nią i pomaga rozwinąć jej świadomość bycia wampirem aż do momentu, kiedy wszystkie jej zmysły wyostrzą się; uczy się ofiarę - nie ma znaczenia, czy to mężczyzna, czy kobieta - sztuki zabijania, szukania swojej trumny, przebiegania całego świata, nie budząc podejrzeń, życia na wysokiej stopie. Proces transformacji ofiary w wampira można określić w terminologii ludzkiej jedynie jako "miłość".

Moją przemianę w wampira postrzegałem na dwa sposoby. Z jednej strony byłem po prostu zauroczony. Lestat całkowicie mną zawładnął. Z drugiej strony jednak pragnienie samozniszczenia pozostawało. Chciałem być potępiony i właśnie dlatego Lestat przyszedł do mnie przy pierwszej i drugiej okazji. Teraz jednak nie niszczyłem siebie, lecz innych.

Piłem, wysysając jego krew z rany nadgarstka. Po raz pierwszy od czasów niemowlęcia doświadczałem tej szczególnej przyjemności ssania pokarmu, całym ciałem skupiając się na tym jednym źródle życia.

Zmysły

Wampiry w przeciwieństwie do ludzi, posiadają bardzo rozwinięte zmysły. Widząc lepiej niż normalni ludzie, dostrzegając niemal wiele barw i wyraźne kształty, gdzie nie potrzebne jest im korzystanie z okularów. Słyszą więcej i lepiej, nawet bicie własnego serca. Przedstawiony poniżej fragment z powieści Anne Rice Wywiad z wampirem, przedstawia opis przeżycia Louisa, który po przemianie dostrzegł pewne zmiany w swoim ciele i umyśle.

Zmienił się mój sposób widzenia. (...) To było tak, jakbym dopiero teraz po raz pierwszy zaczął widzieć kolory i prawdziwy kształt rzeczy. Widok guzików na czarnym surducie Lestata ta przykuł moją uwagę, że wpatrywałem się w nie przez dłuższą chwilę, aż on zaczął się ze mnie śmiać. A i śmiech ten słyszałem tak, jak nigdy wcześniej. Nadal też słyszałem jego serce niczym odgłos bębna. Miałem zamęt w głowie, bo każdy nowy dźwięk nakładał się na poprzedni, tworząc nieodróżnialną mieszaninę, aż do chwili gdy nauczyłem się je oddzielać, a wtedy, choć wciąż nakładały się na siebie, każdy z nich był cichy, ale wyraźny, narastający, lecz nie ciągły, jak salwy śmiechu, jak dźwięk dzwonów.

Regeneracja

Proces regeneracji jest bardzo dobrze rozwinięty i działa szybciej niż u człowieka. Kiedy rany u ludzi, typu zadrapania, lekkie okaleczenia goją się niemal w kilka dni, u wampira dzieje się to natychmiast. Rany tego typu po sekundach się zabliźniają, że żaden ślad po nich nie zostaje. W przypadku większych ran i dość poważnych, potrzebne do regeneracji jest im wypicie krwi.
Jeśli zdarzy się przypadek, utraty kończyny, nie odrasta ona od razu lecz może po setkach lat przebywania w trumnie? Wampir wtedy zostaje przecież kaleką a żadne źródła nie pisały o tym, że regeneracja obejmuje również odrastanie kończyn.

Krew

Krew jest najważniejszym pożywieniem dla wampirów. Najlepsza dla nich jest ciepła i świeża prosto z żył człowieka lub zwierzęcia. Wiele wampirów unika picia krwi z martwych istot, ponieważ zimna krew nie działa na nich pozytywnie. Nie dodaje sił a tylko osłabia. Jednak nie powoduje u nich natychmiastowego zgonu. Wspomniane o tym było także w kronikach Anne Rice Wywiad z wampirem.

Żywność ludzka

Wiadomo co owe określenie oznacza? Jest to nic innego jak potrawy, jedzenie czym pożywiają się ludzie. Często ugotowane, smażone, pieczone i odpowiednio przyprawione. Do tego zaliczają się różnego rodzaju przygotowane mięsa, sałatki, surówki, ziemniaki, ciasta, torty i inne słodkości. Ludzie bez problemu mogą jeść co tylko im smakuje. Brzydzą się co prawda surowym mięsem i piciem krwi. Czyli czymś, czym najchętniej pożywiają się wampiry. One natomiast brzydzą się wszelkimi potrawami jakie jedzą ludzie. Jeśli zdarzy się, że wampir spożyje ludzkie jedzenie, mogą go brać mdłości, wymioty. Wiele źródeł potwierdza fakt, że wampiry nic nie jedzą a żyją tylko z picia krwi. Ludzkiej, zwierzęcej, czasem i nawet wampirzej.

Lustro - odbicia

W niektórych rejonach Europy nadal żywa jest tradycja odwracania luster do ściany, kiedy ktoś z rodziny umiera. W ten sposób jego dusza nie może odbić się w lustrze i wrócić, by ożywić zmarłego. Jeżeli wampir zasiądzie przed lustrem, nie odbije się w nim, gdyż jego dusza wędruje i nigdy nie wraca do ciała. Tym samym należy zakładać, że w lustrze nie odbija się nasza postać fizyczna ale duchowa.

Cytat z książki Świat Wampirów. Od Drakuli do Edwarda Manueli Dunn Mascetti, w której opisane jest niemal wszystko, co należałoby wiedzieć o wampirze. Jak i również jego przedstawienia w literaturze, przez różnych autorów. Wiadomo więc, że postać wampira nie ukaże się nam w lustrze. Ewentualnie ujrzeć możemy jego ubranie. I tego też trzymamy się na fabule.

Śmierć wampira

Wampira zabić można przebijając jego serce kołkiem i spalając jego ciało. Najbardziej praktyczne i sprawdzone metody, że dany wampir po tej tak zwanej egzekucji, nie powróci do żywych. Jego ciało gnije i zamieni w proch. Nie tylko ogień ale i słońce może przyczynić się do ich śmierci, którego tak bardzo unikają.
Czosnek nie zabija wampira, ale nie pozwala mu normalnie oddychać, jakby działał na niego jak trucizna. Posiada w sobie taki zapach, który go odtrąca, odpycha od danego miejsca. Woda święcona wylana na wąpierza, może go oczywiście zabić. Ale kropiona, tylko zada mu rany, typu gnicia wybranego miejsca na ciele. Działanie może mieć podobne, do atakujących promieni słonecznych.






Ostatnio zmieniony przez Firenze dnia Nie Kwi 03, 2016 11:55 am, w całości zmieniany 6 razy
avatar
Florencja

Wiek postaci : 0
Liczba postów : 47
Join date : 13/03/2016

Powrót do góry Go down

Re: Rasy i Grupy

Pisanie by Florencja on Czw Mar 31, 2016 4:20 pm


Inkwizycja



Opis

Jak to ładnie wikipedia napisała: "jest to system śledczo-sądowniczy Kościoła katolickiego, działającego od XIII do XIX wieku. Utworzonego w celu wyszukiwania, nawracania i karania heretyków w oparciu o postanowienia ujęte w dokumentach soborowych, synodalnych oraz bullach papieskich. W skład systemu wchodziły trybunały biskupie i urzędy inkwizytorów mianowanych bezpośrednio przez papieża, oraz współpracujące z nimi władze świeckie."  
Inkwizycja została już dawno zakończona, lecz tu powołana do życia i na nieco innych zasadach, niż znana nam z wydarzeń historycznych. Właściwie to fabularnie uznana za działająca nadal, lecz w milczeniu, w podziemiach, w ukryciu.
Współczesna inkwizycja, nie nosi szat jak za dawnych czasów. Ludzie do niej należący, żyją i pracują niczym normalni ludzie. Działają na podobnej zasadzie do łowcy, lecz nie zabijają wampira od razu.

Cele

Celem współczesnej inkwizycji jest i zadbanie o harmonię między rasami, zamieszkującymi jedno miasto. Starają się zmniejszyć niebezpieczeństwo w nim panujące i zapewniające bezpieczeństwo zwykłym obywatelom.
Pracują nad systemem leku, lub rodzaju żywności, która zastąpi wampirom picie ludzkiej krwi. Są bardziej otwarci pomaganiem przemienionym ludziom, porzuconym przez swojego stwórcę. Nie kończy się to dla każdego przemienionego tak, jakby to sobie wyobrażał, a wręcz przeciwnie. Często taki wampir jest szkolony na sprzymierzeńca inkwizycji i wykorzystywany do zadań trudnych. Inne zaś poddawane są eksperymentom, na których badane są różne możliwości żywieniowe, co mogłoby zastąpić im picie ludzkiej krwi, by nie zabijali bądź osuszali ludzi.
Nie jest jednak łatwo zapanować nad każdym wampirem, by zmienić mu też dietę. Buntujące się, są wtedy zabijane lub poddawane surowej karze.

Kodeks wampira

  • Zakaz atakowania i zabijania ludzi.
  • Miejsce zamieszkania musi być oddalone od społeczeństwa ludzkiego.
  • Pożywianie się krwią zwierzęcą lub dostarczoną z punktu zbiórki krwi.
  • Praca przeważnie na takich stanowiskach, które oferują nocne zmiany.
  • Pomaganie ludziom w potrzebie.
  • Zmiana tożsamości i wyjazd z miasta, jeżeli mieszkańcu zorientują się, że tą osobą jest coś niepokojącego (społeczeństwo ludzkie się starzeje - wampiry nie).
  • Nieprzestrzeganie kodeksu, grozić może surową karą lub śmiercią.


Kodeks inkwizytora

  • Zapewnianie bezpieczeństwa mieszkańcom miasta.
  • Wykonywanie poleceń przełożonego (biskup, kardynał, papież).
  • Nadzorowanie i obserwacja rasy wampirzej.
  • Pojmanie podejrzanych i poddaniu przesłuchania.
  • Karanie wampirów za złamanie zasad. Wysokość kary zależy od przewinienia.
  • Wspieranie i pomaganie współtowarzyszom.
  • Zapewnienie pomocy porzuconym wampirom i sprowadzenie ich do siedziby.
  • W przypadku przydzielenia wampira pod opiekę, wyszkolić go na tyle, by stał się współpracownikiem Inkwizycji i popierał te same zasady.


Umiejetnosci

Wyszkolenie we władaniu bronią wszelkiego rodzaju, która pozwala zatrzymać wampira, lub go spowolnić. Szczególnie zaliczają się do tego umiejętności walki, uników i spryt. Niekiedy też złotej mowy, gdzie to również słowami, można powstrzymać wampira, na przykład atakującego człowieka. Przekonać go do zmiany decyzji, lub zapobiec najgorszemu. Inkwizytor musi wyprzedzać ruchy wampira, by móc go złapać, jeżeli ten będzie stawiał opór.

Ekwipunek

Ekwipunek inkwizytora jest bardzo podobny do łowcy wampirów. W większości jednak posiada przedmioty poświęcone przez biskupów i samego papieża. Opisany został w tym temacie.



Ostatnio zmieniony przez Firenze dnia Nie Kwi 03, 2016 2:00 pm, w całości zmieniany 2 razy
avatar
Florencja

Wiek postaci : 0
Liczba postów : 47
Join date : 13/03/2016

Powrót do góry Go down

Re: Rasy i Grupy

Pisanie by Florencja on Czw Mar 31, 2016 11:31 pm


Łowcy wampirów  



Opis

Osoby zajmujące się tępieniem i zwalczaniem wampirów. Istot zagrażających rasie ludzkiej, żywiącej się krwią i siejącej postrach. Łowcą Wampirów stać się może każdy człowiek odpowiednio wyszkolony, który miał już w przeszłości do czynienia z przedstawicielami rasy wampirzej. Wielu co prawda szkoli się na własną rękę lub u wybranych mistrzów (w niektórych przypadkach także od rodzica, który wcześniej także był łowcą) w dziedzinach walki, posługiwania się wybranym rodzajem broni białej lub miotającej, palnej. Udoskonalając je zwykłymi elementami, jak na przykład, zamaczanie końcówki strzał w wodzie święconej i strzelanie w stronę wampira z użyciem kuszy (przykład zaczerpnięty z filmu Van Helsing).
Zwykle łowcy zwą się łowcami wampirów, ale także polują na wilkołaki, jeżeli przyjdzie się im z nimi zmierzyć.
Łowcy przeważnie są samotnikami. Rzadko kiedy współpracują z innymi łowcami. Jedynie w przypadku wybicia całego gniazda wampirzego. Na co dzień żyją i pracują jak normalni ludzie. Łowiectwo to ich drugie powołanie. Nie posiadają żadnego kodeksu i nic ich nie ogranicza. Ekwipunek przeważnie sami sobie tworzą.

Umiejetnosci

Łowcy muszą być przebiegli, sprytni, doświadczeni i posiadający wystarczającą wiedzę o wampirach (i wilkołakach), by wiedzieć jak ich pokonać. Wytrzymali i silni jak na człowieka przystało, jeśli gotów są ryzykować swoje życie w walce z niebezpiecznymi istotami. Ich umiejętności muszą sięgać przede wszystkim podstawowych sztuk walki, uników, kamuflażu i używania odpowiedniej dla siebie broni.

Ekwipunek

Przykładowy i często używany ekwipunek łowców, który zaczerpnięty został z książki "Wampiry Historia" B. Karga, A. Spaite'a i R. Sutherlanda:
  • Drewniana skrzynka: Najlepiej wykonana z drzewa jesionowego lub głogowego z wyrzeźbionym na wieku krzyżem, tak by zniechęcić wścibskie wampiry do zaglądania do środka.

  • Kołki: Każdy kołek lub zaostrzony przedmiot wystarczy, jednak według przekazów ludowych dobre jest twarde lokalne drzewo, takie jak jesion, głóg, osika, jałowiec czy szakłak pospolity. W niektórych przypadkach stosowało się również kołki ze srebra.

  • Krzyże lub krucyfiksy: Podobnie jak drewniana skrzynka i kołek, dobrze, jeśli krzyż lub krucyfiks wykonany jest z drewna jesionowego lub głogu, by dodatkowo odstraszać wampiry. Pamiętać należy, by zapakować ich kilka - ponieważ łowcy wampirów zawsze gubią swoje krucyfiksy w najbardziej nieodpowiednich momentach.
  • Woda święcona: Większość łowców wampirów nosi ze sobą wodę święconą w fiolkach lub manierkach. Sugeruje się pojemnik z rozpylaczem, tak by móc opryskać wampira silnym strumieniem cieczy.

  • Ogień: Tradycyjni łowcy wampirów zwykle polegali na zapałkach, świecach i pochodniach. Jednak kilka gazowych zapalniczek i może jakiś podręczny miotacz płomieni wydają się odpowiedniejsze i dadzą lepszy efekt dramatyczny. Na ogień uczulone są także wilkołaki.  

  • Lusterka: Wypróbowany i skuteczny sposób na odstraszenie wampirów - przynajmniej według twórców filmowych. Istotnym kryterium jest nietłukliwość. Poirytowane wampiry słyną ze skłonności do rozbijania luster, trzeba się więc zaopatrzyć w coś wytrzymałego i większego niż lusterko kieszonkowe, chyba że chce się za jego pomocą odbić światło słoneczne i precyzyjnie wycelować je w wampira by go poparzyć.  

  •  Czosnek: Wampiry nienawidzą czosnku. Ząbków czosnku, suszonego czosnku, w ogóle czosnku w jakiejkolwiek postaci. Nie ma więc czegoś takiego, jak za dużo czosnku. W rozpaczliwej sytuacji można nawet wypróbować sos czosnkowy, chociaż raczej nie odstraszy on wygłodniałego wampira.  

  • Biblia: Inny hit wśród łowców wampirów. Postraszenie wampira Biblią, przy jednoczesnym cytowaniu kilku wybranych wersów jest standardową praktyką łowców wampirów. Trzeba mieć tylko nadzieję, że dany wampir nie jest wampirem hebrajskim, buddyjskim, hinduistycznym lub ateistycznym. Jeśli zaś jest jednym z wyżej wymienionych, wtedy Biblia nic nie pomoże.  

  • Ziarna maku lub gorczycy: Ponieważ wampiry tradycyjnie mają obsesję dotyczącą liczenia ziaren, rzucenie w nie garścią maku lub gorczycy powinno im zapewnić zajęcie na kilka godzin, dzięki czemu można zdążyć na przykład podpalić pochodnię.

  • Broń: Najlepiej biała (np.: miecz, katana, rapier) lub miotająca (np.: łuk, kusza). Rzadko kiedy używane są bronie palne, gdyż nie spowodują zbyt wiele ran wampirowi, a tylko podziurawią jego ciało i doprowadzą do ubywania krwi, lecz ich rany mogą się zagoić w ciągu godziny. Broń biała pozwala na ścięcie jego głowy. Miotająca na atakowanie go na odległość.

  • Srebro: Wilkołaki nie są odporne na srebro. Powoduje ono w ich ciele ból, rany i poparzenia. Niekiedy nawet i śmierć (np. trafieniem srebrnej kuli w serce) lub cofnięcie przemiany. Ze srebra może być cokolwiek. Przedmiot mały lub duży, oraz broń wykonana z owego surowca. Również biżuteria ze srebra może być dla wilkołaków czymś niebezpiecznym.

  • Tojad, Jemioła: Są to rośliny, na które wilkołaki mają uczulenie. Trojad posiada trujące właściwości, będąc uważany poniekąd za trującą roślinę. Jemioła jest przeciwieństwem trojada. Rośliny te mogą mieć zapach odpychający wilkołaka. Można by powiedzieć, że działają jak czosnek na wampira.




Ostatnio zmieniony przez Firenze dnia Nie Kwi 03, 2016 12:46 pm, w całości zmieniany 3 razy
avatar
Florencja

Wiek postaci : 0
Liczba postów : 47
Join date : 13/03/2016

Powrót do góry Go down

Re: Rasy i Grupy

Pisanie by Florencja on Czw Mar 31, 2016 11:34 pm


Charakterystyka mocy


  • Czytanie w myślach: Pozwala na czytanie obecnych myśli osoby lub osób znajdujących się w pobliżu. Nie pozwala to natomiast na komunikowanie się myślami. Od tego jest zdolność "Telepatii". Niektórzy mylą tę moc z "odczytywaniem wspomnień", że opisując działanie zdolności "czytania w myślach" sięgają aż po inne informacje, o których postać w obecnej chwili nie myślała. To jest błąd.

  • Telekineza: Pozwala na przesuwanie i podnoszenie różnych przedmiotów. Im większa ich waga tym trudniej je utrzymać i małe są szanse, że zostanie przeniesiona w odpowiednie miejsce w określonym czasie.

  • Hipnoza: Pozwala na przejęcie i kontrolę ciała drugiej osoby. Ofiara będąca pod wpływem tej zdolności wykonuje wszystkie rozkazy i polecenia "pana". Uwolniona z niej może być tylko, kiedy nakładający hipnozę przerwie jej działanie, zostanie przerwana (lub zakłócona) więź hipnozy między atakującym a ofiarą, pod wpływem omdlenia. Hipnoza w większości odbywa się poprzez kontakt wzrokowy.

  • Teleportacja: Pozwala na przemieszczanie się z jednego miejsca na drugie. Jednak tylko w takie tereny, które znane są danej osobie. Nie można się teleportować w miejsce, którego nie znamy. Zdolność ta wtedy nie podziała. Myślami wybieramy miejsce, po czym będąc skoncentrowanym możemy się przenieść.

  • Transformacja w zwierzę: Pozwala na przybranie postaci zwierzęcia aby móc wmieszać się w tłum ludzi i/lub zwierząt. Bardzo dobry sposób na ukrycie swojej osoby i możliwości ucieczki w razie niebezpieczeństwa. Przybierając postać zwierzęcia, zmienia się nasze ciało, w niektórych przypadkach także i ubranie posiadane na sobie. Można przemienić się tylko w jedno zwierzę, wybrane tylko raz. Często jest odpowiednikiem charakteru postaci. Nie można raz przybrać formy kota a później sowy. W świecie wampirów najczęściej można spotkać przemiany w następujące zwierzęta:
    - Nietoperz
    - Czarny kot
    - Kruk  

  • Niewidzialność: Pozwala na ukrycie swojego ciała. Stanie się przezroczystym i nie sposób zauważonym. Niewidzialność sprawia, że nie widać naszego ciała, ale ubranie tak. Ono nie ulega działaniu naszej zdolności. Jednak w wielu przypadkach, zdarza się, że i ono staje się niedostrzegalne, przy użyciu tego typu zdolności. Nie należy mieszać i mylić z "przenikaniem". To dwa różne pojęcia. Niewidzialność pozwala na ukrycie się i zmylenie osób w otoczeniu, jednak oddychanie w pobliżu będąc niewidocznym, bądź narobienie hałasu, zdradzi nasze położenie. Przydatna zdolność jest podczas prowadzenia śledztw lub włamań. Jednak należy pamiętać, że wiecznie nie można być niewidzialnym. Moc ta może mieć swoje ograniczenia czasowe.

  • Lewitacja: Pozwala na unoszenie się ciała nad ziemią. Nie zaś "latanie" Tutaj także nie należy mylić pojęć. Latać można jak ptak czy samolot, zaś lewitować, to lekko unosić się nad ziemią. Czasami zdarzać się to może podczas medytacji. Lewitacja pozwala bardziej na dalekie skakanie w dużych odległościach budynków z jednego dachu do drugiego oraz podczas wykonywania sztuk walk.

  • Manipulacja: Zdolność bardzo przybliżona do hipnozy, mająca jednak na celu kontrolowanie bardziej ciałem, niżeli umysłem. Postać może manipulować drugą ofiarą w różny możliwy sposób. Wzrokiem, mową lub czynami. Szepcząc do ucha rozmaite słowa będące czasami trucizną, zmuszające je do wykonania świadomych czynów. Nie chcemy czegoś zrobić, ale ciało nas wtedy nie słucha.

  • Jasnowidzenie: Zdolność pozwalająca ujrzeć historię danego przedmiotu, miejsca lub osoby, po dotknięciu przedmiotu z nią związanego. Czasami jasnowidzenie przejawia się ujrzeniem nie tylko przeszłości ale i przyszłości. Powodzenie jest losowe. Przeszłość jeszcze można sprawdzić, czy dana osoba mówi prawdę. Z przyszłością jest nieco trudniej, ponieważ nie ma jak jej sprawdzić, a wydarzenia zawsze mogą się zmienić.  

  • Medium: Jest to nic innego, jak rozmowa z duchami i ich widzenie. Tylko ta osoba ma umiejętności ich dostrzegania. Nikt inny w jej otoczeniu nie będzie ich widział. Nazywane też może być komunikacją z zaświatami. Osoba ta może pomagać zmarłym dokończyć ich sprawy, lub pomóc im opuścić obecny świat i udać się do odpowiedniego dla nich.  

  • Słyszenie głosów: Często pochodzą one zza grobu. Można stwierdzić, że to jest odłam medium. Osoba ta słyszy głosy, ale nikogo nie widzi. Drzwi się zamykają same? Okna otwierają? Podłoga skrzypi? Ktoś coś powiedział, krzyczał, ale nikogo nie ma? Można od tego oszaleć...




Ostatnio zmieniony przez Firenze dnia Nie Kwi 03, 2016 12:11 pm, w całości zmieniany 1 raz
avatar
Florencja

Wiek postaci : 0
Liczba postów : 47
Join date : 13/03/2016

Powrót do góry Go down

Re: Rasy i Grupy

Pisanie by Florencja on Nie Kwi 03, 2016 11:49 am


Rasy w skrócie



Ludzie

  • Posiadają dużą inteligencję i potencjał, efektem jest duży rozwój technologiczny. Zdarzają się jednak jakieś ćwoki, co nie potrafią dobrze tych cech wykorzystać.
  • Średnia wieku rzadko kiedy przekracza 100 lat.
  • Wśród tej rasy, zdarzają się ludzie obdarzeni "darem" nadprzyrodzonym.
  • Umiejętności nabywają sami, przez lata szkoleń i doświadczeń zawodowych.
  • W większości nie wierzą w istnienie wampirów. Chyba że znajdzie się taki fan Zmierzchu, to już inna sprawa.


Wampiry

  • Słońce ich zabija. Mieszkają w domach, najczęściej zacienionych, z mniejszą ilością okien, lub zasłoniętych, nie przepuszczając żadnego światła dziennego.
  • Żywią się krwią ludzką i zwierzęcą. Brzydzą się jedzeniem ludzkim.
  • Średnia ich wieku sięga około 1000 lat.
  • Posiadają uczulenia na wodę święconą i czosnek.
  • Po przemianie człowieka w wampira, zachodzi zahamowanie wzrostu. Wampir więcej nie urośnie. Jego wzrost pozostaje w miejscu.
  • Picie krwi martwej osoby ich osłabia i osusza.
  • Dziedziczone od stwórcy, mogą posiąść od niego moc nadprzyrodzoną.
  • Długowieczność. Od czasy bycia wampirem, wyostrzają się im rysy twarzy i wyglądają na wiecznie młodych.
  • Wampira można zabić poprzez przebicie serca kołkiem i ścięcie głowy. Na amen należy spalić jego ciało.
  • Ich postać nie odbija się w lustrze. Najprostsza metoda sprawdzenia, czy mamy do czynienia z wampirem, czy nie.




Ostatnio zmieniony przez Firenze dnia Nie Kwi 03, 2016 12:48 pm, w całości zmieniany 3 razy
avatar
Florencja

Wiek postaci : 0
Liczba postów : 47
Join date : 13/03/2016

Powrót do góry Go down

Re: Rasy i Grupy

Pisanie by Florencja on Nie Kwi 03, 2016 11:51 am


Organizacje w skrócie



Inkwizycja

  • Tak zwanym przełożonym organizacji jest papież, bądź inny kościelny przez niego wyznaczony.
  • Główna ich siedziba znajduje się w Rzymie. Mniejsza, we Florencji.
  • Nie kontynuują tradycji swoich dawnych przodków, którzy karali za czary. Zmienili nieco swoje zasady, skupiając się bardziej na wampirach.
  • Bardzo rzadko kiedy współpracują z łowcami wampirów. Chyba tylko w nagłych przypadkach.
  • Ich ekwipunek jest niemal taki sam, jak łowiecki.
  • Są młodszą organizacją, niedawno powstałą, zrzeszającą chętnych do zwalczania zła.
  • Przestrzegają zasad kodeksu swojego i wampirzego.
  • Współpracują ze sobą i pomagają w misjach. Najczęściej na zadania wysyłana jest dwójka osób.
  • Ukrywają swoją prawdziwą tożsamość. Nie chodzi dosłowne o zmianę nazwiska, ale to, czym się zajmują. Udają że są zwykłymi obywatelami.


Łowcy

  • Są w większości samotnikami i wędrowcami. Nie mają stałego miejsca zamieszkania.
  • Nie zakładają rodzin, w obawie o ich bezpieczeństwo. Niektórzy podejmują się tego ryzyka i jakoś sobie żyją.
  • Mają najstarszą tradycję i uczyli się wszystkiego od przodków lub mistrzów. Nie zawsze z ksiąg. Już od dawnych czasów, byli tymi, co zabijali wampiry i ratowali mieszkańców wiosek.
  • W tych czasach wyłapują tylko te wampiry, które sprawiają poważne zagrożenie.
  • Nie współpracują z Inkwizycją. Chyba, że taki łowca został tam wychowany i wytrenowany.
  • Nie posiadają żadnego kodeksu ani przywódcy, chyba że jest tak jak wspomniano powyżej. W większości działają na własną rękę.
  • Ekwipunek sami zdobywają i przygotowują.
  • Nie wyróżniają się z tłumu. Przynajmniej starają nie zwracać na siebie szczególnej uwagi, jako że rasa ludzka, żyje w przekonaniu o nie istnieniu wampirów.


avatar
Florencja

Wiek postaci : 0
Liczba postów : 47
Join date : 13/03/2016

Powrót do góry Go down

Re: Rasy i Grupy

Pisanie by Florencja on Czw Kwi 07, 2016 2:22 am


Umbra Sanguinum


Pomysłodawca: Iridion Purdy


Opis

Organizacja powstała w XV wieku by bronić wampiry przed Łowcami, którzy już wówczas skutecznie dziesiątkowali dzieci nocy. Wówczas to paru zamożnych członków rodu wampirów postanowiło stworzyć coś w rodzaju straży, która miała za zadanie pomagać krwiopijcom w potrzebie. Tworzenie owej straży trwało dość długo jednak po paru niepowodzeniach wreszcie się udało. Na czele owej organizacji stanął jeden z wpływowych mieszkańców Florencji, który zapraszał do niej uzdolnione wampiry mające chęć przeżyć przygodę oraz pomóc innym swoim pobratymcom. Na początku wszystko szło w dobrym kierunku jednakże w połowie XVIII wieku owa straż została prawie całkowicie wytępiona przez Łowców przez co organizacja by odbudować swoje siły musiała zejść do podziemi. Obecnie liczy sobie około dwustu członków rozsianych po całych Włoszech, których zadaniem jest werbowanie i szkolenie nowych członków Krwawych Cieni. Do owej straży przyjmowane są wampiry, które nie boją się walczyć, mają dużo odwagi, oraz nie boją się wielu lat szkoleń oraz wysiłku by wreszcie stać się członkiem owej organizacji. Cienie zwalczają zarówno Inkwizytorów jak i Łowców gdyż nie podoba im się to, że obie te organizacje chcą w jakiś sposób podporządkować sobie lub całkowicie wyniszczyć ich rasę. Na czele organizacji stoi Wielki Mistrz, który zawsze otoczony jest przez trójkę zaufanych członków organizacji zwanych seneszalami. Strzegą oni zarówno tajemnic Krwawych cieni, imion i nazwisk ich członków oraz miejsc spotkań. Aby dostać się do owej organizacji należy nie tylko wykazać się lojalnością dla dzieci nocy, ale również należy złożyć przysięgę wierności przed Wielkim Mistrzem.

Cele

  • Zniesienie kodeksu wampira,
  • Poszanowanie tradycji i pozwalanie dzieciom nocy pożywiać się jak chcą,
  • Dbanie o bezpieczeństwo oraz pomoc wampirom w potrzebie,
  • Zwalczanie Łowców jak i Inkwizytorów,
  • Ratowanie wampirów porwanych przez Łowców lub Inkwizycję,
  • Torpedowanie działania punktów zbioru krwi,
  • Szpiegowanie i zdobywanie informacji na temat owych organizacji, oraz wykradanie danych osobowych ich członków,
  • Próba pojmania i tortury najbardziej zagorzałych przeciwników wampirów,
  • Kultywowanie starych tradycji rasy oraz zachowanie jej ciągłości.


Bronie

Cóż jak sama nazwa mówi członkowie Krwawych Cieni są wampirami więc najczęstszą ich bronią są kły. Jednakże niektórzy jej członkowie ćwiczą się nie tylko w walce w bliskim dystansie ale również i w używaniu broni palnej jak i białej. Wampiry ćwiczą się również w walce wręcz oraz w łączeniu różnych stylów walki. Na wyposażeniu członka Cieni jest najczęściej kusza ze wzmocnionymi bełtami, dwie sztuki broni palnej, oraz mundur zapewniający częściową ochronę przed zranieniem lub ogniem.

Podział organizacji

  • Oddział szybkiego reagowania – zajmuje się głównie pomocą dla zaatakowanych wampirów i stara się je uwolnić czy to z łapsk Łowców czy też Inkwizytorów. Do jego zadań należą również akcje zaczepne lub też ataki na punkty zbiórki krwi dla wampirów, oraz akcje dywersyjne mające na celu odciągniecie uwagi od działań innych pionów organizacji.
  • Oddział szpiegowski – jak sama nazwa wskazuje zrzeszone w nim wampiry mają głównie na celu zdobywanie informacji dotyczących zarówno Inkwizycji jak i Łowców. Wykradanie danych dotyczących imion i nazwisk członków owych organizacji oraz zdobywanie w nich informatorów. A także zdobywanie planów działania czy też planów akcji eksterminacyjnych prowadzonych czy to przez Łowców czy też przez Inkwizycję.
  • Dział naukowców – należą tutaj wampiry mające milion pomysłów na minutę, które potrafią nie tylko coś wymyślić ale i ten pomysł zrealizować. To od nich pochodzi zarówno mundur jak i specjalne, wzmocnione bełty do kusz używanych przez Oddział szybkiego reagowania, jak również oni są autorami wyposażenia każdego szpiega działającego dla Cieni. Są oni najważniejszą częścią organizacji. Dbają nie tylko o doskonałą jakość jak i ciągle ulepszają swoje wynalazki.


Rada

Wielki Mistrz Cieni wraz z trójką Seneszali tworzą tak zwaną Radę, która zbiera się raz na rok by ustalić cele dla organizacji jak również by przyjąć nowych członków czy też omówić sprawy związane z poszczególnymi zagrożeniami dla wampirów. Na owych spotkaniach omawiane są również informacje, które zdobyli szpiedzy oraz wyznaczane cele dla Oddziały szybkiego reagowania. Rada nie zna swoich personaliów aby w razie ataku na któregokolwiek jej członka pozostali mogli czuć się bezpieczni. Członkowie Rady używają pseudonimów, które zawsze związane są ze zwierzętami, a które nadaje członkom owej Rady Wielki Mistrz.

avatar
Florencja

Wiek postaci : 0
Liczba postów : 47
Join date : 13/03/2016

Powrót do góry Go down

Re: Rasy i Grupy

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach