Opis mocy
Wto Wrz 13, 2022 12:18 am
Opis mocy
Wielu graczy przychodzących na to forum marzy o stworzeniu mutanta władającego konkretną mocą, którą będzie mógł rozwijać, by była coraz potężniejsza. Jest to jak najbardziej możliwe jednak dla zachowania porządku został opracowany zestaw zasad, których każdy opis mocy musi przestrzegać.
Struktura opisu mocy
Zalety i wady mocy.
To jest miejsce żeby wypisać pozytywy i negatywy wynikające z posiadania mocy. Szczególnie to drugie musi znaleźć się w opisie mocy aby karta postaci została zaakceptowana.
Skutki nadużycia mocy.
Może się zdarzyć, że postać użyje mocy raz czy dwa więcej niż jest to uwzględnione w opisie. Jednak zawsze musi się to wiązać z ryzykiem, swego rodzaju karą za sięgnięcie dalej niż jest się w stanie.
Ogólne wskazówki:
Przykłady:
Ruth Xena Duncan (KP)
Heaven Reed (KP)
Struktura opisu mocy
- Nazwa mocy wraz z krótkim, maksymalnie kilkuzdaniowym opisem przedstawiającym ogólną koncepcję.
- Opis szczegółowy możliwości mutanta wraz z podziałem na poziomy.
Rozwój mocy zazwyczaj jest ciągły, bez żadnych zauważalnych skoków. Jednak na forum trudno byłoby to dokładnie przedstawić bez bawienia się w skomplikowane wzory matematyczne. Stąd konieczność wydzielenia kilku poziomów i korzystanie z tego, który odpowiada obecnemu poziomowi opanowania mocy. - Należy wydzielić co najmniej 3 poziomy. W zależności od natury mocy moderator może zażądać aby było ich więcej. Najlepiej przygotować 4-6 poziomów.
- Każdy poziom musi mieć wyraźnie zaznaczone widełki jakiemu poziomowi opanowania odpowiada.
- Każdy z poziomów powinien mieć wyraźnie zaznaczone informacje takie jak: siła i zasięg działania, maksymalny czas używania/liczba użyć przed odpoczynkiem, minimalny czas odpoczynku, dodatkowe umiejętności, efekty pasywne jeśli występują i są zależne od poziomu opanowania mocy.
To jest miejsce żeby wypisać pozytywy i negatywy wynikające z posiadania mocy. Szczególnie to drugie musi znaleźć się w opisie mocy aby karta postaci została zaakceptowana.
Może się zdarzyć, że postać użyje mocy raz czy dwa więcej niż jest to uwzględnione w opisie. Jednak zawsze musi się to wiązać z ryzykiem, swego rodzaju karą za sięgnięcie dalej niż jest się w stanie.
Ogólne wskazówki:
- Najbardziej przejrzyste, a zatem i najwygodniejsze dla moderatorów sprawdzających jest wypisywanie umiejętności w opisie szczegółowym, zalet, wad oraz skutków ubocznych w punktach. KP ma większą szansę na szybkiego akcepta jeśli moc jest opisana w takiej formie
- Nie podajemy tutaj konkretnych liczb jaki moc powinna mieć zasięg czy liczbę użyć, bo jest to kwestia indywidualna, zależna w dużej części od natury mutacji. Warto jednak spojrzeć na już zaakceptowane karty postaci, również te sprzed zmian aby mieć punkt odniesienia.
- Jeśli zamierzasz stworzyć silną moc, zwłaszcza ofensywną powinieneś przygotować się na to, że będzie się od Ciebie wymagać bardziej dotkliwych wad oraz skutków nadużycia mocy.
- Duży nacisk kładziemy na to, aby moc sama w sobie nie mogła doprowadzić do nagłej i niespodziewanej śmierci. Chodzi tutaj o uniknięcie sytuacji, w której podczas eventu fabularnego czyjaś postać umiera bez jakiejkolwiek szansy na uniknięcie takiego losu, bo inna postać tak ma wpisane w KP.
- Na forum The Gifted mutanci dzięki swoim mocom mają oczywistą przewagę nad zwykłymi ludźmi, ale nie są bogami. Odpowiednie wyposażenie czy wyszkolenie wystarczą, by wyrównać szanse.
- Jeśli nie wiesz jak się zabrać za opis mocy, polecamy zacząć od wybrania maksymalnie 2-3 ogólnych umiejętności i rozpisania ich na poziomy tak, by zwiększała się ich siła, zasięg, dokładność, czas użycia itp.. Gdy to będzie zakończone można dodać jakieś dodatkowe efekty pojawiające się na późniejszych poziomach.
- W karcie postaci mutanta, w historii lub w ciekawostkach musi znaleźć się informacja kiedy pierwszy raz postać użyła swojej mocy (w którym roku lub ile postać miała lat). Jest to niezbędne przy określaniu początkowego opanowania mocy (więcej informacji niżej).
- Nie przestrasz się jeśli moderator sprawdzający Twoją kartę postaci wyśle Ci długą listę uwag. To najzupełniej normalne, zwłaszcza w przypadku nowych użytkowników. Nie bój się pytać jeśli nie rozumiesz jednej z uwag lub sprostować jeśli uważasz, że moderator błędnie zrozumiał. To jest dialog, który dosłownie każdy gracz musi odbyć.
Przykłady:
Ruth Xena Duncan (KP)
- Spoiler:
- Projekcja snów
Opis mocy:
Mocą Ruth jest możliwość ożywiania własnych snów czy to tych pięknych, czy też koszmarów. Polega ona na zmaterializowaniu snu w świecie rzeczywistym za pomocą iluzji. Jednak nie ogranicza się tylko do wzroku, gdyż obejmuje inne zmysły takie jak słuch, dotyk czy też węch:
* Odczuwamy wszystko tak, jakbyśmy naprawdę przeżywali to. Czujemy zapach, słyszmy odgłosy, możemy dotknąć czy też właśnie zobaczyć. Jest to tak realne, że mam wrażenie, iż jest prawdziwe. Jednak wszystko znika wraz z obudzeniem Ruth.
Używanie mocy, a odpoczynek:
Poziom 1: 2/4
Poziom 2: 3/3
Poziom 3: 4/2
Poziom 4: 5/1
Szczegółowy opis mocy ze względu na poziom:
Poziom 1 [0-32%]
Na początku opiera się tylko na jednym zmyśle - słuchu. Otoczenia słyszą różne odgłosy, jakie towarzyszą snu... Nie ma możliwość kierowaniem snu ani też na nie go wpływanie. Sen jest głęboki, ciężko się z niego wybudzić.
Poziom 2 [33-64%]
Nadal słyszymy dźwięk oraz można do tego zobaczyć różne obiekty ze snu... jak na przykład motyle. Ogranicza się do jednego obiektu. Zasięg oddalania się od niej obiektu jest do dwóch metrów zasięgu wzroku... Jakby powstrzymała go magiczna bariera, która uniemożliwia, przedostanie się ,,motyla" dalej. Sen nie jest tak głęboki, jak na przednim poziomie, a dość mocny. Poprzedzeniu Ruth jest zmęczona i niewyspana... Brak możliwość nad kierowaniem snu oraz jego poczynaniami.
Poziom 3 [65-86%]
Słyszymy, widzimy o obiekt, ale też możemy poczuć jego zapach... Jednak tym razem widzimy do dwóch obiektów większych, a sześciu małych. Zasięg oddalania się snu od śpiącej sięga do średnicy pięciu metrów. Sen nie jest głęboki ani też zbyt mocny. Jest w stanie sama dość szybko się wybudzić oraz ma możliwość niewielkie manipulacje nim.
Poziom 4 [87-100%]
Sen obejmuje wszystkie cztery zmysły innych osób. Teraz są, w stanie go nie tyle zobaczyć, usłyszeć czy poczuć jego zapach, ale również mogą go dotknąć. Jak również on może ich. Wszelkie zranienia przez sen znikają po przebudzenia, bo są tylko jego częścią. Tak samo przemoczenia i inne ślady. Jakby w ogóle się on nie odbył, wszystko znika po przebudzeniu. W czasie jego pojawia się więcej obiektów małych taki jak: mrówki, motyle i tym podobnych oraz do pięciu większych i jednego największego. Oczywiście nie mogą wielkość obiektów się łączyć. Czy też wychodzi poza budynek, w którym znajduje się Ruth. Zasięg ich poruszania jest większy do 10 metrów, dalsze poruszanie się jest niemożliwe. Sen nie jest głęboki, a śpiący ma możliwość kierowaniem nim ale również obiektu snu chronią ją. Nie pozwalając się nikomu zbliżać do Ruth.
Wady mocy:
>> Bóle głowy
>> Zmęczenie
>> Brak koncentracji
>> Hiposomnia lub Bezsenność (nie kiedy cierpi na nadmierną senność, a innym razem nie może w ogóle zasnąć)
Skutki przeforsowania:
>> Narkolepsja – rzadkie zaburzenie snu, objawiające się przede wszystkim nadmierną sennością w ciągu dnia i napadami snu oraz epizodami nagłej utraty napięcia mięśniowego (katapleksją).
>> Somnambulizm (sennowłóctwo) - przejawia się wykonywaniem złożonych czynności ruchowych, bez pełnego wybudzenia oraz niepamięcią tego zdarzenia.
>> Brak snu przez kilka dni
>> Krwotok z nosa
>> Śpiączka
Heaven Reed (KP)
- Spoiler:
Psołak czyli taki wilkołak, ale zamiast w wilka zmienia się w psa. Dokładniej to w leonbergera. Wiąże się to oczywiście z wyczulonymi zmysłami, szczególnie słuchu i węchu. Dodatkowo pies, w którego się przemienia oprócz posiadania ludzkiej inteligencji jest większy, silniejszy i szybszy od zwykłych przedstawicieli swojego gatunku.
Poziom 1: (0-34%)- Użytkownik w ludzkiej formie zaczyna porastać sierścią, ale wciąż można uznać, że jest to po prostu bardzo owłosiony człowiek.
- Możliwy czas kontrolowanego przebywania w psiej skórze to 4 posty
- Wymagany odpoczynek po zużyciu limitu to 5 postów
- Czas trwania przemiany (w obie strony): 2 posty
- Pies jest tylko nieznacznie (koło 15%) większy, szybszy i silnieszy od normalnych przedstawicieli swojego gatunku
Poziom 2: (35-59%)- Użytkownik w ludzkiej formie porasta sierścią dość mocno, do tego “wyżyna” mu się kość ogonowa tworząc krótki ogonek (póki co zaledwie 5cm)
- Możliwy czas kontrolowanego przebywania w psiej skórze to 5 postów
- Wymagany odpoczynek po zużyciu limitu to 4 postów
- Czas trwania przemiany: 1 post
- Pies jest tylko zauważalnie (koło 30%) większy, szybszy i silnieszy od normalnych przedstawicieli swojego gatunku
Poziom 3: (60-84%)- Użytkownik w ludzkiej formie porasta sierścią prawie całkowicie, do tego “wyżyna” mu się kość ogonowa tworząc krótki ogonek (ok 10cm), a część twarzy wydłuża się w krótki pysk. Dodatkowo czasem po zmienieniu się z powrotem w człowieka uszy pozostają psie. Na tym etapie użytkownikowi nieco wygodniej jest pomagać sobie rękoma przy chodzeniu.
- Możliwy czas kontrolowanego przebywania w psiej skórze to 6 postów
- Wymagany odpoczynek: 3 posty
- Czas trwania przemiany: prawie od razu
- Pies jest tylko zauważalnie (koło 45%) większy, szybszy i silnieszy od normalnych przedstawicieli swojego gatunku
Poziom 4: (85-100%)- Użytkownik w ludzkiej formie porasta całkowicie. Posiada psie uszy, pysk i proporcjonalnie długi ogon. Użytkownikowi dużo łatwiej jest poruszać się w kuckach, pomagając sobie rękoma.
- Możliwy czas kontrolowanego przebywania w psiej skórze to 7 postów
- Wymagany odpoczynek po zużyciu limitu to 2 postów
- Czas trwania przemiany: od razu
- Pies jest tylko znacznie (koło 60%) większy, szybszy i silnieszy od normalnych przedstawicieli swojego gatunku
Zalety:- nawet w ludzkiej formie zmysły, szczególnie węch i słuch są wzmocnione
- nie ma problemu z jedzeniem surowego mięsa, nawet takiego nieco odleżanego
- pies jest szybki, silny i dysponuje naturalnym orężem (kły, pazury)
Wady:- wstyd wyjść z nią na miasto; na wyższych poziomach momentalnie widać, że jest mutantem
- szkodzi jej wszystko to co szkodzi psom, włączając w to czekoladę (w ogóle większość słodyczy) oraz mocne przyprawy
- silny zapach czy głośny dźwięk potrafi ją nawet chwilowo ogłuszyć
- sam proces przemiany zazwyczaj nie jest może bolesny, ale generalnie nieprzyjemny
- jako pies nie może mówić
Skutki nadużycia:- wymuszona przez limit przemiana w człowieka jest dwukrotnie dłuższa (co najmniej 1 post), a przez czas jej trwania ból jest na tyle silny, że dziewczyna nie jest w stanie wykonywać żadnych konkretnych akcji. W najlepszym razie przeczołgać się trochę
- bóle stawów i mięśni
- tymczasowy brak zdolności mowy po przemianie w człowieka
- w przypadku notorycznego przekraczania limitów możliwe jest utknięcie w psiej formie. Zresztą to właśnie się z nią stało po ucieczce z sierocińca. W takiej sytuacji konieczne jest użycie mutazyny aby mogła zmienić się z powrotem
- Użytkownik w ludzkiej formie zaczyna porastać sierścią, ale wciąż można uznać, że jest to po prostu bardzo owłosiony człowiek.
Jak działa opanowanie mocy?
Jest to procentowy wskaźnik tego jak dobrze postać panuje nad swoją mutacją. Postać otrzymuje początkowe opanowanie mocy, które jest zależne od jej historii- głównie czasu posiadania mocy i częstości używania, a następnie podczas rozgrywki w zależności od tego co postać robi i co ją spotyka opanowanie się otrzymuje lub traci zgodnie z poniższą listą:
Zdobywanie opanowania:
Utrata opanowania:
W przypadku gdy warunki powodujące przyrost lub spadek mocy występują bez udziału mistrza gry należy zgłosić to w temacie Aktualizacje i zamówienia podając link do odpowiednich tematów.
Początkowy poziom opanowania mocy jest ustalany indywidualnie. Są jednak pewne ramy, według których jest ono przydzielane. Obrazowo przy średnim używaniu mocy i bez zewnętrznych wpływów (np. terapie genowe) widełki mocy prezentują się w następujący sposób:
Maksymalny poziom mocy, jaki można osiągnąć z karty postaci to 90%, wyższy poziom jest możliwy do zdobycia jedynie fabularnie.
Ważne jest jednak, że jeśli postać odkryła swoją moc zanim skończyła 10 lat to i tak brany pod uwagę jest czas po ukończeniu 10 roku życia. Jest tak, ponieważ dzieci wciąż się rozwijają i moc jest w tym czasie niestabilna.
Dodatkowo wpływ na poziom opanowania mocy mają czynniki wspomniane wcześniej przy wymienianiu za co otrzyma się dodatkowy procent, a za co się go straci. W takiej sytuacji możliwe jest wykroczenie poza podstawowe widełki. Postać, która ma moc od 15 lat, ale w ogóle z niej nie korzystała lub wręcz przyjmowała terapię genową nie będzie miała wyższego początkowego opanowania mocy niż taka, która ma moc 3 lata i korzysta z niej regularnie.
Zdobywanie opanowania:
- Użycie mocy w 7 wątkach (bez wystąpienia skutków ubocznych) - przyrost o ok 1-2%
- Użycie mocy w 3 wątkach (z wystąpieniem skutków ubocznych) - przyrost o ok 1-3%
- Trening (minimum 2 osoby, każda z osób po minimum 6 postów) - przyrost o ok 1-2%
- Udział w wydarzeniach, eventach i wątkach specjalnych - nagrody przyznawane indywidualnie, minimalny przyrost mocy to ok 2-3%.
Utrata opanowania:
- Po przyjęciu mutazyny (spadek o 0-1%/dawka, przy regularnym używaniu ok. 4-6%/tydz.)
- Po przyjęciu mutazyny eksperymentalnej (ustalane indywidualnie, zwykle w zakresie 0-5%)
- Po poważnym wypadku (ustalane indywidualnie)
- Unikanie korzystania z mocy (ustalane indywidualnie)
- Pobyt w Ośrodku Badań Genetycznych (ustalane indywidualnie)
W przypadku gdy warunki powodujące przyrost lub spadek mocy występują bez udziału mistrza gry należy zgłosić to w temacie Aktualizacje i zamówienia podając link do odpowiednich tematów.
Początkowe progi mocy
Początkowy poziom opanowania mocy jest ustalany indywidualnie. Są jednak pewne ramy, według których jest ono przydzielane. Obrazowo przy średnim używaniu mocy i bez zewnętrznych wpływów (np. terapie genowe) widełki mocy prezentują się w następujący sposób:
- do roku - (0% - 10%)
- od roku do trzech lat - (10% - 35%)
- od trzech lat do pięciu lat - (30% - 50%)
- od pięciu lat do dziesięciu lat - (50% - 65%)
- powyżej dziesięciu lat - (65% - 75%)
- powyżej piętnastu lat - (75% - 85%)
Maksymalny poziom mocy, jaki można osiągnąć z karty postaci to 90%, wyższy poziom jest możliwy do zdobycia jedynie fabularnie.
Ważne jest jednak, że jeśli postać odkryła swoją moc zanim skończyła 10 lat to i tak brany pod uwagę jest czas po ukończeniu 10 roku życia. Jest tak, ponieważ dzieci wciąż się rozwijają i moc jest w tym czasie niestabilna.
Dodatkowo wpływ na poziom opanowania mocy mają czynniki wspomniane wcześniej przy wymienianiu za co otrzyma się dodatkowy procent, a za co się go straci. W takiej sytuacji możliwe jest wykroczenie poza podstawowe widełki. Postać, która ma moc od 15 lat, ale w ogóle z niej nie korzystała lub wręcz przyjmowała terapię genową nie będzie miała wyższego początkowego opanowania mocy niż taka, która ma moc 3 lata i korzysta z niej regularnie.
Re: Opis mocy
Wto Wrz 13, 2022 12:18 am
Czego się wystrzegać?
Aby uniknąć frustracji przy tworzeniu kart postaci, stworzyliśmy listę elementów, z którymi spotykaliśmy się w niektórych opisach mocy, a które mają znikomą lub żadną szansę na akcepta wraz z krótkim uzasadnieniem dlaczego znalazły się na tej liście. Zazwyczaj jest to spowodowane balansem lub tym, że przez samą konstrukcję gry PBF niemal niemożliwe jest ich wprowadzenie. Zalecamy upewnić się, że moc nie zawiera żadnego z nich. Szczególnie jeśli jest to Twój pierwszy mutant na tym forum.
- podróże w czasie i przewidywanie przyszłości - oba te koncepty mogą być bardzo ciekawe w filmie czy książce, ale na forum jest wielu graczy oraz MG i zagranie takiej mocy jest niezwykle trudne. Przepowiednie prawie nigdy by się nie spełniały, bo żaden gracz nie ma obowiązku wiedzieć o takiej przepowiedni ani tym bardziej postępować zgodnie z nią. Natomiast próby cofnięcia się w przeszłość w praktyce niczego by nie zmieniły, bo to zmusiłoby większość, jeśli nie wszystkich graczy do nagłego pozostawienia wątków, które prowadzili.
- silny globalny wpływ mocy - dotyczy to zarówno możliwości mocy, jak i jej skutków ubocznych/nadużycia. Powód jest taki sam jak przy cofaniu się w czasie. Gdyby taki efekt miał być rozegrany, to najpewniej zmusiłoby to graczy do nagłych zmian w ich rozgrywkach.
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|