Go down
The Gifted
The Gifted
Wiek postaci : 0
Rejestracja : 07/09/2022
Punkty : 488
Liczba postów : 717
https://the-gifted-pbf.forumpl.net/

Opis mocy Empty Opis mocy

Wto Wrz 13, 2022 12:18 am

Opis mocy

Wielu graczy przychodzących na to forum marzy o stworzeniu mutanta władającego konkretną mocą, którą będzie mógł rozwijać, by była coraz potężniejsza. Jest to jak najbardziej możliwe jednak dla zachowania porządku został opracowany zestaw zasad, których każdy opis mocy musi przestrzegać.

Struktura opisu mocy
  • Nazwa mocy wraz z krótkim, maksymalnie kilkuzdaniowym opisem przedstawiającym ogólną koncepcję.
  • Opis szczegółowy możliwości mutanta wraz z podziałem na poziomy.
    Rozwój mocy zazwyczaj jest ciągły, bez żadnych zauważalnych skoków. Jednak na forum trudno byłoby to dokładnie przedstawić bez bawienia się w skomplikowane wzory matematyczne. Stąd konieczność wydzielenia kilku poziomów i korzystanie z tego, który  odpowiada obecnemu poziomowi opanowania mocy.
    • Należy wydzielić co najmniej 3 poziomy. W zależności od natury mocy moderator może zażądać aby było ich więcej. Najlepiej przygotować 4-6 poziomów.
    • Każdy poziom musi mieć wyraźnie zaznaczone widełki jakiemu poziomowi opanowania odpowiada.
    • Każdy z poziomów powinien mieć wyraźnie zaznaczone informacje takie jak: siła i zasięg działania, maksymalny czas używania/liczba użyć przed odpoczynkiem, minimalny czas odpoczynku, dodatkowe umiejętności, efekty pasywne jeśli występują i są zależne od poziomu opanowania mocy.


  • Zalety i wady mocy.
    To jest miejsce żeby wypisać pozytywy i negatywy wynikające z posiadania mocy. Szczególnie to drugie musi znaleźć się w opisie mocy aby karta postaci została zaakceptowana.
  • Skutki nadużycia mocy.
    Może się zdarzyć, że postać użyje mocy raz czy dwa więcej niż jest to uwzględnione w opisie. Jednak zawsze musi się to wiązać z ryzykiem, swego rodzaju karą za sięgnięcie dalej niż jest się w stanie.


Ogólne wskazówki:
  • Najbardziej przejrzyste, a zatem i najwygodniejsze dla moderatorów sprawdzających jest wypisywanie umiejętności w opisie szczegółowym, zalet, wad oraz skutków ubocznych w punktach. KP ma większą szansę na szybkiego akcepta jeśli moc jest opisana w takiej formie
  • Nie podajemy tutaj konkretnych liczb jaki moc powinna mieć zasięg czy liczbę użyć, bo jest to kwestia indywidualna, zależna w dużej części od natury mutacji. Warto jednak spojrzeć na już zaakceptowane karty postaci, również te sprzed zmian aby mieć punkt odniesienia.
  • Jeśli zamierzasz stworzyć silną moc, zwłaszcza ofensywną powinieneś przygotować się na to, że będzie się od Ciebie wymagać bardziej dotkliwych wad oraz skutków nadużycia mocy.
  • Duży nacisk kładziemy na to, aby moc sama w sobie nie mogła doprowadzić do nagłej i niespodziewanej śmierci. Chodzi tutaj o uniknięcie sytuacji, w której podczas eventu fabularnego czyjaś postać umiera bez jakiejkolwiek szansy na uniknięcie takiego losu, bo inna postać tak ma wpisane w KP.
  • Na forum The Gifted mutanci dzięki swoim mocom mają oczywistą przewagę nad zwykłymi ludźmi, ale nie są bogami. Odpowiednie wyposażenie czy wyszkolenie wystarczą, by wyrównać szanse.
  • Jeśli nie wiesz jak się zabrać za opis mocy, polecamy zacząć od wybrania maksymalnie 2-3 ogólnych umiejętności i rozpisania ich na poziomy tak, by zwiększała się ich siła, zasięg, dokładność, czas użycia itp.. Gdy to będzie zakończone można dodać jakieś dodatkowe efekty pojawiające się na późniejszych poziomach.
  • W karcie postaci mutanta, w historii lub w ciekawostkach musi znaleźć się informacja kiedy pierwszy raz postać użyła swojej mocy (w którym roku lub ile postać miała lat). Jest to niezbędne przy określaniu początkowego opanowania mocy (więcej informacji niżej).
  • Nie przestrasz się jeśli moderator sprawdzający Twoją kartę postaci wyśle Ci długą listę uwag. To najzupełniej normalne, zwłaszcza w przypadku nowych użytkowników. Nie bój się pytać jeśli nie rozumiesz jednej z uwag lub sprostować jeśli uważasz, że moderator błędnie zrozumiał. To jest dialog, który dosłownie każdy gracz musi odbyć.



Przykłady:
Ruth Xena Duncan (KP)
Spoiler:

Heaven Reed (KP)
Spoiler:




Jak działa opanowanie mocy?

Jest to procentowy wskaźnik tego jak dobrze postać panuje nad swoją mutacją. Postać otrzymuje początkowe opanowanie mocy, które jest zależne od jej historii- głównie czasu posiadania mocy i częstości używania, a następnie podczas rozgrywki w zależności od tego co postać robi i co ją spotyka opanowanie się otrzymuje lub traci zgodnie z poniższą listą:

Zdobywanie opanowania:
  • Użycie mocy w 7 wątkach (bez wystąpienia skutków ubocznych) - przyrost o ok 1-2%
  • Użycie mocy w 3 wątkach (z wystąpieniem skutków ubocznych) - przyrost o ok 1-3%
  • Trening (minimum 2 osoby, każda z osób po minimum 6 postów) - przyrost o ok 1-2%
  • Udział w wydarzeniach, eventach i wątkach specjalnych - nagrody przyznawane indywidualnie, minimalny przyrost mocy to ok 2-3%.  

Utrata opanowania:
  • Po przyjęciu mutazyny (spadek o 0-1%/dawka, przy regularnym używaniu ok. 4-6%/tydz.)
  • Po przyjęciu mutazyny eksperymentalnej (ustalane indywidualnie, zwykle w zakresie 0-5%)
  • Po poważnym wypadku (ustalane indywidualnie)
  • Unikanie korzystania z mocy (ustalane indywidualnie)
  • Pobyt w Ośrodku Badań Genetycznych (ustalane indywidualnie)

W przypadku gdy warunki powodujące przyrost lub spadek mocy występują bez udziału mistrza gry należy zgłosić to w temacie Aktualizacje i zamówienia podając link do odpowiednich tematów.

Początkowe progi mocy

Początkowy poziom opanowania mocy jest ustalany indywidualnie. Są jednak pewne ramy, według których jest ono przydzielane. Obrazowo przy średnim używaniu mocy i bez zewnętrznych wpływów (np. terapie genowe) widełki mocy prezentują się w następujący sposób:

  • do roku - (0% - 10%)
  • od roku do trzech lat - (10% - 35%)
  • od trzech lat do pięciu lat - (30% - 50%)
  • od pięciu lat do dziesięciu lat - (50% - 65%)
  • powyżej dziesięciu lat - (65% - 75%)
  • powyżej piętnastu lat - (75% - 85%)

Maksymalny poziom mocy, jaki można osiągnąć z karty postaci to 90%, wyższy poziom jest możliwy do zdobycia jedynie fabularnie.

Ważne jest jednak, że jeśli postać odkryła swoją moc zanim skończyła 10 lat to i tak brany pod uwagę jest czas po ukończeniu 10 roku życia. Jest tak, ponieważ dzieci wciąż się rozwijają i moc jest w tym czasie niestabilna.

Dodatkowo wpływ na poziom opanowania mocy mają czynniki wspomniane wcześniej przy wymienianiu za co otrzyma się dodatkowy procent, a za co się go straci. W takiej sytuacji możliwe jest wykroczenie poza podstawowe widełki. Postać, która ma moc od 15 lat, ale w ogóle z niej nie korzystała lub wręcz przyjmowała terapię genową nie będzie miała wyższego początkowego opanowania mocy niż taka, która ma moc 3 lata i korzysta z niej regularnie.
The Gifted
The Gifted
Wiek postaci : 0
Rejestracja : 07/09/2022
Punkty : 488
Liczba postów : 717
https://the-gifted-pbf.forumpl.net/

Opis mocy Empty Re: Opis mocy

Wto Wrz 13, 2022 12:18 am

Czego się wystrzegać?

Aby uniknąć frustracji przy tworzeniu kart postaci, stworzyliśmy listę elementów, z którymi spotykaliśmy się w niektórych opisach mocy, a które mają znikomą lub żadną szansę na akcepta wraz z krótkim uzasadnieniem dlaczego znalazły się na tej liście. Zazwyczaj jest to spowodowane balansem lub tym, że przez samą konstrukcję gry PBF niemal niemożliwe jest ich wprowadzenie. Zalecamy upewnić się, że moc nie zawiera żadnego z nich. Szczególnie jeśli jest to Twój pierwszy mutant na tym forum.
  • podróże w czasie i przewidywanie przyszłości - oba te koncepty mogą być bardzo ciekawe w filmie czy książce, ale na forum jest wielu graczy oraz MG i zagranie takiej mocy jest niezwykle trudne. Przepowiednie prawie nigdy by się nie spełniały, bo żaden gracz nie ma obowiązku wiedzieć o takiej przepowiedni ani tym bardziej postępować zgodnie z nią. Natomiast próby cofnięcia się w przeszłość w praktyce niczego by nie zmieniły, bo to zmusiłoby większość, jeśli nie wszystkich graczy do nagłego pozostawienia wątków, które prowadzili.
  • silny globalny wpływ mocy - dotyczy to zarówno możliwości mocy, jak i jej skutków ubocznych/nadużycia. Powód jest taki sam jak przy cofaniu się w czasie. Gdyby taki efekt miał być rozegrany, to najpewniej zmusiłoby to graczy do nagłych zmian w ich rozgrywkach.

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach